Postillion kiest eerste virtual influencer van Nederland als brand ambassador

07-07-2020 (15:49) - Marketing

Postillion Hotels gaat begin 2021 als eerste Nederlandse hotelketen een langdurige samenwerking aan met Esther Olofsson, de eerste virtual influencer van Nederland. Dit ter gelegenheid van de opening van het nieuwe hotel in het World Trade Centre (WTC) Rotterdam. Olofsson is volledig computer-generated en een creatie van communicatiebureau RauwCC. Als brand ambassador uit bits en bytes is zij prominent betrokken bij de feestelijke onthulling en opening van het nieuwe Postillion hotel en is daarna 24/7 als most trusted city guide beschikbaar voor hotelgasten.
 
Postillion opende in 2015 al een Convention Centre in het Rotterdamse rijksmonument en faciliteert hier vanaf 2021 hotelaccommodatie. 168 voormalige kantoorruimtes worden omgebouwd tot hotelkamers. Om hotelgasten te informeren over alles wat de stad Rotterdam te bieden heeft qua hotspots en highlights, maakt Postillion gebruik van de digitale kennis van influencer Esther Olofsson.
 

Esther Olofsson

Esther Olofsson is onder leiding van Maarten Reijgersberg, oprichter van RauwCC, volledig in-house ontwikkeld. Hij liet zich inspireren door bestaande virtual influencers, zoals Lil' Miquela, Noonoouri en Shudu, en creëerde vanuit zijn drive om te pionieren samen met zijn team de eerste Nederlandse virtual influencer.
 

Digitaliseren en innoveren

Digitalisering en innovatie staan hoog op de agenda bij Postillion. Zo zijn alle 252 hotelkamers in Postillion Hotel Amsterdam spraakgestuurd en lanceerden zij een eigen Artificial Intelligence boekingssysteem, 'Michiel'.
"Een samenwerking met Esther is voor Postillion een logische stap. Ze is hi-tech, vooruitstrevend en uniek, dat past perfect bij de stappen die wij zetten op het gebied van smart hospitality. Het samenwerken met een virtual influencer biedt veel mogelijkheden. Zo is Esther overal tegelijk en op elk moment beschikbaar en kan zij onze gasten dus te allen tijde informeren als digitale stadsgids. Daarnaast zijn wij trots dat deze samenwerking bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van virtual influencers.", aldus Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur Postillion Hotels.

Ben je abonnee? Lees dan meer over de creatie van Esther Olofsson in FONK magazine 288.

Bureaus

Media

Economisch