Peugeot sponsor van ITF Future toernooien

25-06-2019 (16:06) - Marketing

Peugeot ondersteunt aanstormend Nederlands tennistalent met het NextGen Lions sponsorprogramma. Daarom is het automerk dit jaar sponsor van alle internationale ITF Future toernooien op Nederlandse bodem. Hiermee wordt het tennisprogramma niet alleen landelijk maar ook op lokaal niveau doorgevoerd.


Voor jong tennistalent zijn de Future toernooien een goede springplank op weg naar de internationale top. Hier verdienen spelers hun eerste punten voor de wereldranglijst zodat ze toegang krijgen tot de toernooien van de ATP World Tour en WTA Tour.


Dit jaar staan er vier Future-toernooien in Nederland op de tenniskalender: Future Alkmaar (24-30 juni), Future Den Haag (1 - 7 juli), Future Oldenzaal (12 - 18 augustus) en de Future Haren (26 augustus -1 september). 


lokale toernooien

Ad Luttikhuis, toernooi directeur Future Oldenzaal: 'Al bijna 20 jaar organiseert Approach een professioneel tennisevenement in Twente. Dankzij de steun van PEUGEOT BROEKHUIS zijn we ook dit jaar in staat om er een fantastisch event van te maken. Hun toezegging om als hoofdsponsor te fungeren, zorgt ervoor dat we ook dit seizoen Oldenzaal een belangrijke plek op de tenniskaart kunnen geven!'

De betrokkenheid en kennis van lokale Peugeot dealers is een belangrijk onderdeel van het NextGen Lions tennisprogramma. Met de sponsoring van de verschillende toernooien zorgen de dealerpartners voor de continuïteit van het Future programma. Van Mossel, DAVO, Broekhuis en Nefkens zijn tijdens de Future toernooien ook official car partner.


al 40 jaar

Het merk Peugeot is al bijna 40 jaar nauw betrokken bij de tennissport. Zo is het Platinum Partner van de Association of Tennis Professionals (ATP), is het Official Car Partner van het ABN Amro WTT Rotterdam en steunt het merk ook de (tennis) activiteiten van de Krajicek Foundation.
De sponsoring van de vier Future-toernooien is een volgende stap om Nederlands “next gen” tennistalent te motiveren en te stimuleren om hun sportieve dromen na te jagen.
 


Bureaus

Media

Economisch