Namespotting scheurkalender inspireert in 'het kleinste kamertje'

04-12-2018 (11:17) - Marketing

Het internetfenomeen Namespotting is binnenkort ook beschikbaar als scheurkalender voor een 'dagelijks potje inspiratie op het kleinste kamertje'. Hiervoor verzamelen merknamenspecialist Hans Prummel (De Naamafdeling) en mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) de leukste, merkwaardigste en slimste merk- en bedrijfsnamen. Onder meer Pablo's IJscobar en boomverzorging Takkenwerk komen langs. 

Ook mollenbestrijder De Laatste Hoop, biefstukkenrestaurant So de Jus, en pedicure Bel Me Teen zijn toegevoegd aan de kalender. Hoewel de namen misschien leiden tot gegniffel, is Namespotting niet alleen grappig bedoeld. De scheurkalender moet ook inspireren. 'Namespotting Scheurkalender lijkt een ludiek initiatief, maar we nemen ons werk en de namespotters uitermate serieus', aldus Prummel.


creatieve ideeën op het toilet


Het vinden van een goede merknaam is volgens de initatiefnemers van groot belang, omdat we dagelijks al geconfronteerd worden met honderden merken en lang niet alles onthouden. Daarom bevat de kalender ook 10 tips om tot een goede merk- en bedrijfsnaam te komen, zodat daar in het kleinste kamertje eens goed overnagedacht kan worden.
'Uit onderzoek blijkt namelijk dat de toilet één van de beste plekken om creatieve ideeën te laten ontstaan, aangezien de geest van de ‘langzitter’ dan weinig belast wordt', vertelt Otto

De scheurkalender voor 2019 komt uit in aanloop van de jaarlijkse Namespotting Naam van het Jaar verkiezing. Onder meer columnist Sylvia Witteman en presentator Henkjan Smits zitten hiervoor in de jury. 
 


Bureaus

Media

Economisch