Marie-Stella-Maris genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018

15-06-2018 (10:30) - Marketing

Water delen door het te drinken. Dát is het motto van Marie-Stella-Maris, een Amsterdam-based lifestyle merk dat ervan overtuigd is dat iedereen in de wereld toegang tot schoon drinkwater behoort te hebben. Met de verkoop van natuurlijke verzorgingsproducten en natuurlijk mineraalwater, wil Marie-Stella-Maris daaraan bijdragen. Dat lukt tot nu toe zo aardig dat FONK Marie-Stella-Maris nomineert bij Coolest Dutch Brands 2018.
 

Na twee succesvolle carrières

De Marie-Stella-Maris Foundation ondersteunde inmiddels elf drinkwaterprojecten, die in totaal meer dan 26.000 mensen aan toegang tot schoon drinkwater hielpen. FONK vroeg CEO en medeoprichter Carel Neuberg naar zijn drijfveren, duurzame aanpak en ambities: ‘Na twee succesvolle carrières, droomden Patrick en ik ervan mensen te inspireren om bewuster en socialer te consumeren. We wilden een merk beginnen met een bepaalde impact. Toen de Verenigde Naties in 2010 toegang tot schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen een mensenrecht verklaarden, raakten we geïnspireerd. Een jaar later richtten we samen Marie-Stella-Maris op. Dit om een structurele bijdrage te kunnen leveren aan het verlichten van de wereldwijde waterproblematiek. Met Aqua for All, een gespecialiseerde stichting die zich inzet voor drinkwater en sanitatie voor de allerarmsten, kwamen we tot onze huidige formule. ‘Inmiddels hebben wij ruim 700.000 euro af aan onze foundation afgedragen.' 

Lees het volledige interview met Carel Neuberg in FONK Magazine 235. Bekijk daarnaast ook de vlog met Carel Neuberg eerder in de FONK-serie ShopWatch.


Coolest Dutch Brands 2018

Welk merk is het meest sustainable? Dat is de grote vraag bij Coolest Dutch Brands 2018. Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiezen wij samen met de verse vakjury van creatives en strategen  hét winnende merk van 2018. Eerder  in Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely, Picnic, PLUS, Bunq en nu: Marie-Stella-Maris.
 
DPDK is cohost Coolest Dutch Brands 2018
 

Bureaus

Media

Economisch