Infuentials neemt Belgische influencermarktplaats Buzzooka over

18-02-2020 (10:19) - Marketing

Influentials gaat de grens over. Het Nederlandse influencermarketingplatform is sinds vorige week eigenaar van de Belgische influencermarktplaats Buzzooka. De komende maanden worden de influencerbestanden samengevoegd en gaat Buzzooka verder onder de naam Influentials.
 
Influentials heeft al langer plannen om de Europese markt te betreden. De overname van Buzzooka is de eerste stap, laat Sharon Klaver, COO van Influentials weten: ‘Hanne Troonbeeckx heeft Buzzooka opgericht met hetzelfde geloof als Influentials, namelijk dat influencers en bedrijven elkaar eenvoudig moeten kunnen vinden om samen te werken. De overname van Buzzooka is dan ook de eerste stap in de ambitie om van Influentials hét influencerplatform van Europa te maken.’ Hanne Troonbeeckx is een Belgische mediapersoonlijkheid en CEO van Buzzooka. Zij wilde zich op andere werkzaamheden richten en het leiden van een influencerplatform paste hier niet bij.

De komende maanden stappen alle influencers en bedrijven die gebruikmaken van Buzzooka over op de interface van Influentials. Hierdoor profiteren bedrijven na deze periode van een uitgebreider en diverser influencerportfolio. Hierna wordt de merknaam Buzzooka opgeheven en gaat het platform onder de noemer Influentials verder in België en Nederland.
 
Foto: Sharon Klaver (links) en Hanne Troonbeeckx

Bureaus

Media

Economisch