House of Sports en Join lanceren influencer-platform

26-03-2019 (10:41) - Marketing

House of Sports lanceert samen met Join een nieuw platform: Influencers of Sports. Voor bedrijven is het via dit platform mogelijk om voor hun marketing campagnes samen te werken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook de fanatieke #fitgirl met 10.000 volgers op Instagram.


Influencers of Sports brengt alle aspecten van influencer marketing samen in één dashboard: van het zoeken naar relevante influencers tot het opzetten van campagnes en evalueren van de resultaten. Sport-influencers met minimaal 5.000 volgers kunnen zich kosteloos voor het platform aanmelden..


Bedrijven zoeken vervolgens door middel van gebruiksvriendelijke filters (leeftijd, geslacht, thema’s, relevante keywords) naar passende influencers en ontvangen een overzicht met de beste matches voor hun campagne. Wanneer de juiste match is gevonden, is een samenwerking snel en gemakkelijk te realiseren. 


toegankelijk voor iedereen

'Ik ben heel blij dat we tot deze samenwerking met House of Sports zijn gekomen. Het is onze missie om influencer marketing toegankelijk te maken voor iedereen, en met deze partnership is dat precies wat we doen',  aldus Paolo MartorinoCEO van het Europese influencer marketing platform.


Managing Partner bij sportmarketingbureau House of Sports, Koen Hermens, is ook enthousiast over het partnership. 'House of Sports zet hiermee een volgende stap in haar data-driven marketing activiteiten voor sporters en merken, voor wie influencer marketing een zeer effectief middel is gebleken. We spelen door de samenwerking met Join in op de toenemende vraag uit de nationale- en internationale markt van influencer marketing via sport.'
 


Bureaus

Media

Economisch