BVA en NFLI bieden nieuw kompas samenwerking met influencers

12-11-2019 (11:14) - Marketing

BvA en FNLI hebben een opmerkelijke update uitgebracht van de ‘Gids Content Creators en Food Adverteerders’. Deze vernieuwde gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers. Een niet te missen toevoeging nu hetinzetten van influencers bij veel adverteerders op de agenda staat.
 
Het is de Week van de Mediawijsheid en daarom is er volop aandacht voor het social mediagebruik van jongeren. Ook bij influencer marketing is het belangrijk dat kinderen ‘mediawijs’ zijn. Om voedingsmiddelen-adverteerders te ondersteunen bij verantwoord reclame maken met influencers, hebben de Bond voor Adverteerders en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie deze gids opgesteld.


Ondubbelzinnig

In de gids vind je bijvoorbeeld informatie over hoe je ondubbelzinnig kenbaar maakt dat het om reclame gaat en hoe je kunt vermijden dat je reclame online terecht komt bij een te jong publiek.
 
De gids is tot stand gekomen dankzij bijdragen van PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé, Unilever en McDonald’s, en enkele van hun bureaus en Multi Channel Networks (MCN's). Ook is er samenspraak geweest met Stichting Reclamecode (SRC). De eerste editie van de gids is gepubliceerd in 2017. In deze update zijn nieuwe ontwikkelingen in wetgeving en zelfregulering opgenomen.
 
Leden kunnen de gids downloaden via de websites van bvA en FNLI. Niet leden kunnen een gids aanvragen via info@bva.nl of info@fnli.nl.
 

Bureaus

Media

Economisch