Borsato en Bauer beste voor je pr

25-11-2010 (09:45) - Marketing

Frans Bauer en Marco Borsato zijn in potentie het meest geschikt voor bedrijven ter versterking van hun merk. Linda de Mol staat op de derde plaats en is daarmee de hoogst genoteerde vrouw in de ranglijst. Dit blijkt uit Cebra, het onderzoek van Millward Brown naar geschiktheid van 50 nationale en internationale beroemdheden voor reclamecampagnes. De ranglijst geeft aan welke beroemdheid een merk of campagne het beste kracht bij kan zetten.

Nederlanders zijn sterk vertegenwoordigd in de top-10 en hebben meer invloed op de Nederlandse consumenten dan buitenlandse beroemdheden. De enige buitenlandse celeb in deze top-10 is Oprah Winfrey, die op de vierde plaats eindigt. Opvallend is dat mannen hoger in deze lijst eindigen dan vrouwelijke beroemdheden.

Anne-Marie Ketelaar, Business Development Director bij Millward Brown: ‘Het is belangrijk voor een organisatie om de goede woordvoerder voor hun merk te gebruiken. Het vinden van deze persoon blijkt echter vaak lastig te zijn. Aangezien er veel geld in campagnes wordt geïnvesteerd, is de keuze voor het juiste boegbeeld cruciaal. Met Cebra bieden wij nu een onderzoeksmethode om deze keuze te onderbouwen en ervoor te zorgen dat bedrijven hun merken kracht bij zetten, in plaats van onderuit te halen.’

Wesley Sneijder (8ste) plaats en Yolanthe Cabau van Kasbergen (17de plaats) staan beide hoog in de ranglijst, maar scoren opvallend laag op de pijler affiniteit. Zij krijgen veel media-aandacht, maar worden niet gezien als aansprekende personen. Consumenten kunnen zich dan ook lastig met hen identificeren, iets wat een van de voorwaarden is om je merk te versterken.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch