Bol.com winnaar Instagram top 100 Nederland

14-07-2020 (10:09) - Marketing

Bol.com staat op de eerste plaats van de Instagram top 100 Nederland van Somention. Het merk heeft de beste engagement rate in combinatie van het aantal volgers.
 
Het onderzoek van Somention is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagram account en focust zich op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers. Er is gekeken naar zowel de grootte van de fanbase, als naar de hoeveelheid reacties en likes. Diederik Chevalier, CEO Somention legt uit: ‘Wij geloven dat interactie nog belangrijker is dan het aantal volgers voor een merk. Je creëert pas fans wanneer je naar mensen luistert en in gesprek gaat en daar je content ook op aanpast.’
 
Tom Hensen, Manager Social & Content Marketing Bol.com is blij en trots op zijn team: ‘Twee jaar geleden ben ik gestart met het bouwen van een team dat als een van de prioriteiten kreeg om Instagram net zo succesvol te laten zijn als ons Facebook-kanaal. Uit onderzoek merkten we dat we jongeren relatief weinig bereikten met onze media uitingen, dus hebben we daar vol op ingezet. Met een super creatief team dat dagelijks de rol van persona ‘Gerda’ op zich neemt en veel testen van formats, hebben we nu engagement cijfers die onze doelstellingen ver overtreffen. Onlangs hadden we meer dan 80.000 shares op 1 Instagram post, volledig organisch. Statistieken laten nu zien dat we het enorm goed doen in deze doelgroep, ook kwalitatief gemeten. Dus ik ben het volledig met Diederik eens, interactie met de doelgroep is enorm belangrijk voor je merk.’

Bureaus

Media

Economisch