Aquafresh beplakt witte reclameborden NS

13-12-2019 (12:00) - Marketing

Tandpastamerk Aquafresh en communicatiebureau Publicis Groupe hebben op ludieke wijze de witte reclameborden van de NS bezet. Op de witte borden op treinstations in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, en Den Haag zijn vandaag stickers van de Aquafresh White&Shine tandpasta geplakt. Met deze actie wil Aquafresh een lach op het gezicht van de reizigers toveren terwijl zij wachten op hun trein.


Sinds vorige week zijn de vijfduizend advertentieruimten op NS-stations in heel Nederland leeg. Tot voor kort werden de borden door het bedrijf Exterion Media en Ngage Media geëxploiteerd. Het Franse JCDecaux, aanbieder van buitenreclame, spande echter een rechtszaak aan en kreeg in een hoger beroep op 1 oktober gelijk van de rechter, waardoor de borden op wit kwamen te staan. De borden zullen zeker tot eind van het jaar leeg blijven.

 
Lennard Freij, Art Director Publicis Groupe Nederland: “De lege borden op NS-stations waar miljoenen reizigers dagelijks langskomen, boden een unieke kans voor een guerrilla-actie. Natuurlijk dachten we bij de kleur wit direct aan de whitening tandpasta van onze partner Aquafresh. Samen besloten we de humor terug te brengen op het station.”
 
Janet Boonstra, Brandmanager Aquafresh: "Wij konden de humor van Publicis om in te spelen op deze actualiteit waarderen en vonden het perfect passen bij Aquafresh. Aquafresh is een dagelijkse tandpasta waarvan Aquafresh White&Shine een van de varianten is, die zorgt voor een stralende glimlach."
 

Bureaus

Media

Economisch