Allianz Direct neemt afscheid van de broers Coronel

16-10-2019 (09:27) - Marketing

Allianz Direct neemt afscheid van Tim en Tom Coronel. De twee broers waren jarenlang het boegbeeld van het merk. Omdat Allianz Direct zich breder wil profileren dan alleen autoverzekeringen en een internationaal karakter krijgt, is besloten om na zeven jaar de samenwerking met de autocoureurs te beëindigen.
 
Tim en Tom zijn nog tot en met december in de reclamecampagnes van Allianz Direct te zien om de naamswijziging van de verzekeraar onder de aandacht te brengen bij consumenten. Ron Adams, Marketing & Sales Manager bij Allianz Direct: ‘We zijn Tim en Tom enorm dankbaar voor hun tomeloze inzet en energie de afgelopen jaren. Mede dankzij hen is het merk Allsecur uitgegroeid tot een begrip in Nederland. De twee iconen waren een belangrijk ingrediënt voor impactvolle campagnes, met als kers op de taart het winnen van een Loden Leeuw en een Effie.’
 

Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz en vanaf deze week neemt de online verzekeraar definitief de naam van het moederbedrijf aan. Onder Allianz Direct worden de vier online merken van Allianz in Nederland, Duitsland, Italië en Spanje samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel.


Bureaus

Media

Economisch