27% van Europese consumenten zal meer online blijven kopen

03-08-2020 (18:11) - Marketing

Winkeliers wereldwijd doorgaan een turbulente periode. Capterra onderzocht hoeveel meer er sinds de coronacrisis online is gekocht en wat voor producten en diensten voor het eerst online gekocht werden. Is het aankoopgedrag van Europese consumenten blijvend veranderd en hoe staat het met de groei van m-commerce en mobiele apps? De belangrijkste uitkomsten op een rij:
 
* 59% van ondervraagde Europese consumenten geeft aan dat shopgedrag blijvend veranderd is
* 27% van ondervraagde Europese consumenten zal meer online blijven kopen
* Nederlandse mannen kopen meer producten online dan vrouwen
* Spanje en Italië zijn leiders in het gebruik van mobiele apps
* Minder dan 10% van de Europese respondenten shopt ‘by voice’.
 
Dit onderzoek vond plaats in juli 2020 onder 5.897 Europese consumenten uit Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Italië en Spanje. Onderaan het artikel staat de volledige onderzoeksmethodologie. 
 
Lees hier de resultaten van het volledige onderzoek.

Bureaus

Media

Economisch