Sanoma Media Nederland boekt goede resultaten in derde kwartaal

24-10-2018 (08:56) - Economisch

Zojuist heeft Sanoma de cijfers over het derde kwartaal gepubliceerd. Bij Sanoma Media Netherlands is de omzet in het derde kwartaal gegroeid naar EUR 106 miljoen (2017: 104, gecorrigeerd voor verkoop SBS) door met name de successen bij Scoupy en de goede resultaten voor de losse verkoop.


Over de eerste drie kwartalen van 2018 steeg de winstgevendheid, ook door een blijvend goede kostenbeheersing, verder tot EUR 53 miljoen (2017: 49 gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten) bij een licht dalende omzet (2018: 310, 2017: 323 gecorrigeerd voor verkoop SBS).

 

focus

Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma Group: “Sanoma Group laat in het derde kwartaal bij alle onderdelen goede resultaten zien. Twee weken geleden gaven we ook al aan dat de winstgevendheid van Sanoma Group in 2018 hoger uit zal komen dan verwacht. De huidige koers van focus op onze klanten, selectief investeren in het verder uitbouwen van onze merken en kostenbeheersing zetten we dan ook voort.”

 

integratie

Bij Sanoma Learning is het derde kwartaal altijd zeer belangrijk en heeft traditiegetrouw altijd de hoogste omzet van het jaar. Zoals verwacht was de omzet in Polen aanzienlijk lager dan vorig jaar, toen Sanoma Learning de voordelen had van de veranderingen in het onderwijsstelstel in Polen. De daling was lager dan verwacht doordat het marktaandeel in Polen verder is gegroeid in 2018. De educatieve tak, in Nederland bekend van Malmberg, begint nu ook de eerste vruchten te plukken van het ‘High Five’-programma voor de integratie van de administratie en ondersteuning van de vijf bedrijven in de vijf landen.
 


Bureaus

Media

Marketing