RAI Amsterdam boekt beste bedrijfsresultaat in haar bestaan

23-04-2019 (15:16) - Economisch

RAI Amsterdam heeft in 2018 het beste bedrijfsresultaat in haar bestaan behaald. Het gaat om 15,5 miljoen euro op een omzet van meer dan 150 miljoen euro. Het convention centre in Amsterdam en de buitenlandse evenementen van de RAI werden door meer dan 1,8 miljoen mensen bezocht. Ondanks de drukte steeg bovendien de klanttevredenheid. 


In totaal vonden er 405 evenementen plaats in 2018. Nieuwe evenementen waren onder andere Money20/20 en Amsterdam Drone Week. Events als Interclean, Intertraffic en METSTRADE waren, net als de meeste andere eigen titels, wederom een succes.


waarde

De stad Amsterdam, de centrale ligging en goede reputatie op het gebied van gastvrijheid maken de RAI een populaire bestemming. RAI Amsterdam bracht het afgelopen jaar 1,7 miljoen bezoekers naar Amsterdam en verwerkte ruim 36.000 hotel reserveringen, goed voor bijna 175.000 overnachtingen. Dit heeft een positief effect op de economische groei van Amsterdam.


Naast economische waarde voor de stad creëert de RAI ook maatschappelijke waarde, door lokale leveranciers te betrekken, de bedrijfsvoering duurzaam in te richten en een bijdrage te leveren aan goede initiatieven in de stad. 


visie 2030

Ondanks het drukke evenementenjaar, hebben medewerkers en management de tijd gevonden om de RAI visie 2030 uit te werken.De strategie voor de periode tot en met 2022 is bovendien herijkt. Voor de komende jaren ligt de focus op het ontwikkelen, kopen en werven van titels. Daarnaast wil de RAI duurzame groei realiseren in de metropool Amsterdam.

 


Bureaus

Media

Marketing