Miljoenen internationale toeristen naar Nederland tijdens Pasen

18-04-2019 (10:40) - Economisch

In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland, volgens de verwachtingen van NBTC Holland Marketing. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. 'Nederland verwacht met name toeristen uit de buurlanden, zo’n 65% komt naar schatting uit Duitsland en 25% uit België', aldus directeur Jos Vranken.


De toeristen bezoeken uiteenlopende plekken in ons land. 'Dat is gunstig aangezien hierdoor meerdere plekken profiteren van het bezoek door deze graag geziene toeristen', vervolgt Vranken. Uit de cijfers van NBTC Holland Marketing blijkt bovendien dat een groot deel van de toeristen uit de buurlanden recentelijk ook al in Nederland is geweest.


'Met deze gedachte startten wij afgelopen jaar, in samenwerking met verschillende regio’s verspreid door het land, een campagne die zich specifiek richt op herhaalbezoekers. Deze toeristen staan open voor het ontdekken en ervaren van nieuwe plekken in ons land.'


800 miljoen

Naar verwachting geven toeristen dit paasweekend zo'n 800 miljoen euro uit in Nederland. Vranken verklaart: 'Nederlanders die op vakantie gaan in eigen land geven bij elkaar zo’n 60 miljoen euro uit. Daarnaast ondernemen Nederlanders ook veel uitstapjes in ons land wat goed is voor 450 miljoen euro aan bestedingen. Internationale toeristen die Nederland bezoeken voor een vakantie of dagje uit, besteden dit weekeinde gezamenlijk zo’n 300 miljoen euro.'


De kust en de Bollenstreek gaan net als voorgaande jaren druk bezocht worden dit paasweekend. Verder verwachten Nederlandse musea ook veel bezoekers dit paasweekend.


profiteren van toerisme

'Veel tentoonstellingen staan dit jaar in het teken van Rembrandt & de Gouden Eeuw. Dit themajaar is een initiatief van NBTC waarin allerlei steden en culturele instellingen samenwerken. Op die manier creëren we gezamenlijk een mooi cultureel aanbod dat positief bijdraagt aan Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland waarin alle Nederlanders profiteren van toerisme in 2030', aldus Vranken


Bureaus

Media

Marketing