Flinke omzetgroei voor Jumbo

16-07-2019 (10:15) - Economisch

De groei van Jumbo zet gestaag door, blijkt uit de halfjaarcijfers van het supermarktconcern. De totale consumentenomzet kwam in het eerste deel van 2019 uit op 4,63 miljard euro. Volgens de Jumbo Groep Holding een stijging van 16,5 procent. 

Ook La Place doet het goed, met een omzetstijging van ruim 5 procent naar 83 miljoen euro in de eerste zeven perioden van 2019. Jumbo blijft in 2019 flink investeren in de online relatie met haar klanten, productinnovatie en winkelbeleving, een efficiënter netwerk voor thuisbezorging en het uitbouwen van Jumbo België. 

De supermarktketen vernieuwde dit jaar 20 winkels, dat moeten er uiteindelijk 40 worden in heel 2019. Ook zijn er 44 winkels toegevoegd aan het winkelbestand, waaronder de overgenomen EMTÉ supermarkten en de winkels van oud-Plus ondernemer Geert Benders. 

In verschillende gebieden is de vraag naar thuisbezorging inmiddels groter dan de beschikbare capaciteit, meldt het concern. Sinds eind 2018 pakt Jumbo dit aan door te bezorgen vanuit gecentraliseerde hubs. Deze zijn al operationeel in de regio’s Den Bosch, Amsterdam en Zeeland; later dit jaar komt daar de regio Utrecht bij.
 

Bureaus

Media

Marketing