Yune helpt COC met promotie ’s werelds eerste ontmoetings-app LHBTI-jongeren

11-09-2020 (12:49) - Creatie

Om COC Nederland te helpen, ontwikkelde het Amsterdamse contentmarketingbureau Yune belangeloos een online campagne ter promotie van de nieuwe app Jong&Out. De Jong&Out-app is wereldwijd de allereerste app waarmee LHBTI-jongeren onder de achttien op een veilige manier met elkaar in contact kunnen komen.
 
LHBTI-jongeren zijn zich al vroeg bewust van hun gevoelens maar kunnen daar niet altijd over praten in hun eigen omgeving. Daarom ontwikkelde COC Nederland (de Nederlandse belangenorganisatie LHBTI personen) de Jong&Out-app.
 
De social media app is uniek voor LHBTI-tieners en biedt toegang tot een community van duizenden LHBTI-jongeren. De identiteit van de jongeren wordt bij aanmelding gecontroleerd. Via de app kunnen jongeren nieuwe vrienden maken en met elkaar praten over hun coming-out, de liefde en gender.
 
Omdat Yune het belang van deze app onderkent, maakte het bureau een online campagne om de app Jong&Out onder de aandacht te brengen. Kosten noch moeite werden gespaard voor een optimaal eindresultaat. Onderdeel van de campagne is de campagnevideo waarin diverse jongeren uit de LHBTI-community een hoofdrol spelen.
 
Daarnaast interviewde Yune influencers uit de LHBTI-community, zoals Hanna van Vliet, Robbert Rodenburg en Nanoah Struik en vroeg hen om hun licht te laten schijnen over deze nieuwe app. Het resultaat zal in de komende weken geplaatst worden.