Total Design ontwikkelt nieuw merk voor Muon

Total Design ontwikkelt nieuw merk voor Muon

28-05-2020 (16:45) - Creatie

Muon is de nieuwe holdingnaam van een internationale groep bedrijven die gespecialiseerd zijn in de ontwikkeling van micro-precisiecomponenten. Total design heeft voor deze holding een nieuw merk ontwikkeld, van positionering tot naam, visuele identiteit en communicatie. Voor de naam is samengewerkt met Skriptor Zigila.
 
De bedrijven die onderdeel zijn van Muon zijn: Veco (NL), Reith Laser (NL), Tecan (UK) en Atul (IND). Muon werkt in co-productie met high tech bedrijven in onder andere de medische, semiconductor-, digital printing- en voedselindustrie.
 

Het onzichtbare zichtbaar 

De naam Muon verwijst letterlijk naar de wereld van micro precisie. Zeker voor de professionele doelgroep zal dat direct herkenbaar zijn. De naam is nieuw, maar voelt ook vertrouwd. De visuele identiteit moest vooral simpel, high tech en fascinerend zijn. Er is gekozen voor een elementair logo in combinatie met vormen en kleuren die ontstaan door de lichtval op de metalen legeringen waaruit de componenten worden gemaakt. De vormen zijn abstracties en uitvergrotingen van verschillende technische tekeningen. Zo wordt het onzichtbare zichtbaar gemaakt.
 

Mmicro-precision

Ook in de communicatie is er een grote slag gemaakt. In de eerste plaats gaat het om de betekenis van Muon.  Innovaties die mogelijk zijn dankzij Muon, en de invloed daarvan op het dagelijks leven van mensen en de wereld om hen heen. Vanuit deze relevantie is alle content opnieuw ontwikkeld voor zowel product- als corporate presentaties. Uiteindelijk zullen ook de werkmaatschappijen meegaan in de nieuwe merkidentiteit. Met behoud van de eigen namen ontstaat er zo een nog sterkere groep die zich positioneert als 'world leader in micro-precision’.

De merkontwikkeling ondersteunt ook de internationale groeiambities door middel van acquisities. Er is een merkportfoliostrategie ontwikkeld, waarbinnen het voor nieuw aangekochte bedrijven mogelijk is om de eigen merkidentiteit te behouden, maar tegelijkertijd wel duidelijk herkenbaar te zijn als onderdeel van de Muon groep. Verder is er een ingredient brand ontwikkeld voor de presentatie van Muon binnen de communicatie-omgeving van haar grote opdrachtgevers.