Studio Piraat creëert merk WeFurn

12-05-2020 (13:43) - Creatie

In de afgelopen maanden werd door het Haagse branding bureau Studio Piraat het merk WeFurn  van A tot Z gecreëerd. WeFurn verzorgt duurzame, ergonomische werkplekken voor een vast en betaalbaar bedrag per maand. Een veelzijdig en modern bedrijf met een veelzijdige en moderne branding. In taal, vorm én beeld.
 
De gedachte waaruit het bedrijf is opgebouwd, is: delen in plaats van kopen. Dit uitgangspunt voor de branding vloeit voort uit de deeleconomie, een trend binnen de circulaire economie. Het is een gedachte waarbij grondstoffen bespaard blijven en tijdelijk gebruiken, in plaats van langdurig bezitten, het idee is.
 
De naam WeFurn staat voor ‘We furniture your office’. Met de korte pay-off ‘You work’ vormt ‘WeFurn, You Work’ ook direct een merkbelofte.  'Wij regelen je werkplek, dan kan jij je focussen op wat er echt toe doet:
je business draaiende houden', aldus  WeFurn co-founder Wilbur van der Velde.
 

compleet merkpaspoort

Studio Piraat nam deze ontzorgservice als kern van de inhoudelijke merkidentiteit, en verwerkte dit in een compleet merkpaspoort. Vanuit het merkpaspoort is het logo ontstaam. De W van het logo is geïnspireerd op de vloeiende beweging van circulaire economie, de flexibiliteit van de service die WeFurn levert én is indirect een knipoog naar een rollend bureaustoelwieltje. Door de dubbele hoofdletter (W & F) spreek je het uit als twee woorden. Zo gaat het idee van het werkwoord niet verloren.
 
Het kleurenpalet bestaat uit natuurtinten. Met de duurzame focus die WeFurn heeft, is de vertaling van duurzaamheid niet alleen terug te vinden in het kleurenpalet; ook de producten zijn voor 98% recyclebaar en alle marketingmaterialen zijn voorzien van een FSC-keurmerk, het bewuste bewijs van duurzaamheid. Met Olifantsgras-papier als kers op de taart. Een papiersoort die zich uitstekend leent als vervanging van normaal papier, dat groeit ter bevordering van het natuurlijke landschap en diens grond naast luchthaven Schiphol.


De Piraten creëerden een vormentaal van kleurblokken als achtergrond om zo aan de ene kant tegenwicht te geven aan de ronde vormen binnen het woord- en beeldmerk, en aan de andere kant om het creëren van uitingen zo gemakkelijk mogelijk te maken voor alle betrokkenen partijen.


Dankzij een nauwe samenwerking tussen WeFurn, Studio Piraat, Pixelheads, marketingbureau Campaigns & Concepts en het PR-bureau SnapPR is een uitgebreide strategie voor de livegang gemaakt. Inmiddels zijn de ergonomische bureaustoelen en bureaus te bestellen op www.wefurn.nl


Oprichters

WeFurn is opgericht door familie Van der Velde, die tevens eigenaar is van Interstuhl Nederland en België. Interstuhl is al 40 jaar een van de grootste leveranciers op het gebied van bureaustoelen voor (of op?) de Nederlandse en Belgische markt.