Studio Dumbar zet motion design centraal met DOOH-uitingen

12-11-2018 (15:39) - Creatie

Meer aandacht voor motion design en een weloverwogen invulling voor digital out-of-home (DOOH) uitingen. Dat zijn de speerpunten van het nieuwe partnership tussen Studio Dumbar en Exterion Media. De serie motion designs, die door het ontwerpbureau zijn ontwikkeld en worden vertoond in Nederlandse treinstations en winkelcentra, plaatsen een kritische noot bij de manier waarop DOOH-uitingen de publieke ruimte beïnvloeden.


Het partnership zal in het najaar van 2019 een tweede fase ingaan, als Studio Dumbar met Exterion Media het allereerste motion design festival ter wereld organiseert. De 78 schermen op station Amsterdam Centraal worden dan ingezet voor een 24-uurs tentoonstelling van nationale en internationale gevestigde studio’s, kunstacademiestudenten en individuele ontwerpers. 


Liza Enebeis
, creative director bij Studio Dumbar (part of Dept): “Zowel de DOOH-uitingen als de Design in Motion manifestatie hebben een onderliggend statement. Met deze manifestatie willen we samen met Exterion Media op een creatieve manier invulling geven aan het beeld dat in de openbare ruimte wordt uitgezonden. Een ontzettende uitdaging, want nooit eerder is een compleet station gevuld met beelden die geen commercie vertonen, maar experimentele, evocatieve, stemming-sturende digitale kunst.”


gezamenlijke verantwoordelijkheid

'DOOH is nadrukkelijk aanwezig in de publieke ruimte en daar zijn wij ons zeer van bewust', voegt Guy Grimmelt toe, marketing director bij Exterion Media. 'Het is daarom een gezamenlijke verantwoordelijkheid om daar slim en creatief invulling aan te geven. Met dit project en vele andere initiatieven hopen we al onze partners inspiratie te bieden hoe om te kunnen gaan met de invulling van onze schermen en de impact die ze hebben op de omgeving. Ook het Design in Motion festival volgend jaar wordt erg spannend, daar kijken we nu al naar uit.'