Nieuwe community Creative Jam Session gelanceerd in Amsterdam

14-07-2020 (11:41) - Creatie

Amsterdam is sinds deze week een nieuwe community rijker: Creative Jam Session. Het netwerk brengt mensen samen via netwerkevenementen waar ze kunnen jammen over cultuur, identiteit en de kracht van verschil.
 
Het netwerk is opgericht door Omena Ukeleghe die ontdekte dat er ondanks de levendige creatieve gemeenschap in Amsterdam geen safe space was waar ze elkaar kunnen ontmoeten en nieuwe ideeën en perspectieven kunnen uitwisselen. 'In het spoor van Covid en Black Lives Matter moet de creatieve gemeenschap van Amsterdam haar rol opnieuw beoordelen, niet alleen als een wereldwijde hub voor de creatieve industrie, maar ook als een omgeving waar divers talent kan gedijen. Hier speelt CJS een cruciale rol', aldus oprichter Ukeleghe.
 

Hechte gemeenschap

De Creative Jam Sessions worden maandelijks op zondag georganiseerd door leden van de Amsterdamse creatieve gemeenschap. Deze informele sessies hebben iedere keer een ander thema waarover mensen met elkaar kunnen ‘jammen’, variërend van geestelijke gezondheid tot racisme op de werkplek tot het opbouwen van veerkracht. Belangrijk is dat mensen zich welkom voelen en onderdeel van een hechte gemeenschap. Een plek waar ze zich vrij en veilig voelen om zich te uiten.
 
Voor de branding werkt Creative Jam Sessions samen met het Amsterdamse creatieve bureau We Are Pie. Alex Bennett Grant, oprichter en CEO van We Are Pi vertelt daarover: 'De manier waarop we praten over cultuur, identiteit en verschil verandert. Creative Jam Session vertegenwoordigt een nieuwe golf van D & I (diversity and Inclusion) netwerken die een meer informele en intieme benadering van hun evenementen en discussies hanteren, en dat is precies de energie die we wilden gebruiken in de ontwikkeling van het merk.
 

Credits:

Brand: Creative Jam Session
Founder: Omena Ukeleghe
Team: Richard Lue, Marie Gbegnedji, Erik Adofo Mensah
Agency: WE ARE Pi
CEO: Alex Bennett Grant
Business Director: Agathe Derrstroff
Head of Strategy: Mark Lester
Strategist: Paris Bethel
Design Lead: Seth Josephs
Designer: Fleur Ellis
Editor: Richard Hu