Mondkapjes: Face it Fashionably

29-07-2020 (09:00) - Creatie

In samenwerking met Amsterdam Fashion Week (AFW) laat CS Digital Media sinds woensdag 29 juli 2020 zien dat het mondkapje méér is dan alleen een beschermingsmaatregel tegen verspreiding van Corona.
 
Door de toenemende drukte op straat en de moeite die velen hebben om de 1,5 meter afstand te handhaven, ontstaat er in grote kring de vraag naar het gebruiken van mondkapjes, zoals in het OV al enige tijd verplicht is. Hierbij wordt nog altijd veelal gekozen voor het niet medisch mondkapje, dat op het eerste gezicht toch medisch aandoet. De witte en blauwe mondkapjes hebben een opmars gemaakt in het OV, wat duidelijk anders kan.
 
Onder de noemer “Face it Fashionably” laten toonaangevende designers en brands, op verzoek van AFW en CS Digital Media, zien dat het ook anders kan. Hun creaties worden de komende weken vertoond op de digitale schermen in het OV van Amsterdam & Rotterdam. Het mondkapje is hiermee omgetoverd tot een onderscheidend en stylish modeaccessoire. 
 
Anniek Swanenberg, accountmanager CS Digital Media, “Met Face it Fashionably willen wij de reizigers inspireren met de fantastische designs van de participerende ontwerpers en brands. In Amsterdam Fashion Week hebben wij de perfecte partner gevonden welke onze visie deelt om de reizigers te inspireren met bijzondere mondkapjes. Het mondkapje is een essentieel accessoire waarmee iedereen zich kan onderscheiden”.
 
Brands en designers werken mee aan ‘Face it Fashionably’:
- 10DAYS
- Filling Pieces
- Hul le Kes
- Lee
- Liesbeth Sterkenburg
- Ninamounah
- RVDK Ronald van der Kemp
- Schepers Bosman
- Scotch & Soda
- Wannes Akop
- Wrangler