Momkai creeërt design Japanse journalistieke startup Renews

16-07-2020 (11:10) - Creatie

Momkai heeft de vormgeving van een nieuwe journalistieke startup in Tokio ontworpen. Het gaat om het design van het nieuwsmerk Renews en het bijbehorende ledenplatform.
 
Momkai werkte samen met de Japanse illustrator Sho Fujita aan een serie illustraties voor Renews. De kleurrijke vormgeving van het platform maakt Renews toegankelijker dan de traditionele media in Japan, waardoor de drempel tot interactie verlaagd wordt.
 

Renewers

In Japan blijven sociale onderwerpen vaak onderbelicht omdat traditionele media controverse vermijden. Het team achter Renews wil een podium bieden aan experts uit heel Japan. De leden van het platform, zogenoemde ‘Renewers’, kunnen hun ervaringen en ideeën bijdragen om zo sociale onderwerpen voor het voetlicht te brengen. Renews wil daarmee een nieuwe standaard zetten voor online nieuws in Japan.
 
Creative director Harald Dunnink: ‘Met Momkai richten we ons op ondernemers en journalisten die werken met een ledenmodel. Het is mooi om te zien dat het succes van deze duurzame benadering navolging vindt. Over de hele wereld helpen we initiatieven te ontwerpen en lanceren, letterlijk van hier tot Tokio.’