Lemon Scented Tea creeërt nieuwe visuele identiteit brouwerij Weihenstephan

11-06-2020 (11:40) - Creatie

Lemon Scented Tea heeft een nieuwe merktpositionering en visuele identiteit voor de Duitse brouwerij Weihenstephan ontwikkeld.
 
De eerste uiting van de nieuwe visuele identiteit is een retail activatie voor Weihenstephaner Hefeweizen in Albert Heijn, ondersteund met een social campagne. De brouwerij moedigt bierliefhebbers aan het leven te vieren zonder concessies. Met de nieuwe campagne ‘Op: …’ wordt het proostmoment van telkens op een nieuwe wijze gevierd. Eind dit jaar wordt de campagne internationaal uitgerold in onder andere Duitsland en Amerika.
 
Het nieuwe design is geïnspireerd op de typische Beierse ruit, die onder andere te zien is in de vlag van de deelstaat Beieren. Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea: 'We vonden het belangrijk om rekening te houden met de oorsprong en rijke historie van het merk. Uiteraard wel in fris jasje.'
 

Credits:

Bureau: Lemon Scented Tea
Klant: Bier&cO/ Weihenstephan
Verantwoordelijk bij klant: Bas Besselink
Design: Bycen Molenaar
Fotografie: Peek Creative Studios