KAAPS en Young Impact zetten talent in beweging

07-04-2019 (19:17) - Creatie

Young Impact gelooft dat jongeren de wereld positief kunnen veranderen. Dat zij de energie en het talent hebben om impact te maken. Impact op anderen, op de wereld, op henzelf. Het enige wat ze nodig hebben is een vonk, dat kleine beetje energie dat ambitie en talent in beweging zet.
 

Die vonk wordt aangewakkerd met een nieuwe brandmovie die deze gedachte kracht bij zet. De video werd geproduceerd door Rotterdamse productiemaatschappij KAAPS. Eerder dit jaar lanceerde Young Impact een nieuwe visual identity samen met ontwerpbureau Henry Handsome. Michelle van Vliet, marketing manager bij Young Impact: “We wilden een video maken waarmee we het Young Impact-gevoel écht konden overbrengen. Die ons merkverhaal kracht bijzet. Een video die ”de vonk” symboliseert die wij zijn voor jongeren en ze inspireert om in actie te komen.”
 

uniek project

Geertje Kil, regisseur bij KAAPS: “Het verhaal en de doelstelling van Young Impact sprak ons ontzettend aan. Het was een uniek project waarin we de ruimte hebben gekregen om te experimenteren en samen te werken met veel inspirerende mensen. Om de juiste snaar te raken bij jongeren wilden we niet teveel uitleggen, maar een gevoel wegzetten waar jongeren zich bij aan zouden willen sluiten. Daarvoor hebben we gezocht naar een mix van jonge impactmakers, archiefbeeld en ambassadeurs, die samen het grote verhaal vertellen. Het één zet het ander in beweging.” 
 

video

Alle jongeren die in de video te zien zijn komen uit de Young Impact community. Ze deden mee aan een challenge of zijn reporters voor Young Impact. Ook zien we Teske de Schepper en Rico Verhoeven voorbij komen. Binnenkort zal in lijn met de brandvideo, ook een ambassadeursvideo van Teske online komen. De voice-over wordt ingesproken door Gerson Main, wie een aantal jaar geleden bekend werd met de Beste Singer Songwriter.