Dawn creëert campagne 'Alles telt mee' voor Zilveren Kruis

20-10-2020 (11:29) - Creatie

Zilveren Kruis heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin de zorgverzekeraar laat zien dat alles meetelt als het gaat om je gezondheid. Het afgelopen jaar werkte Zilveren Kruis samen met Dawn aan een nieuwe positionering, waarin hun brede visie op gezondheid centraal staat. Deze is vertaald naar een nieuw communicatieconcept en de geïntegreerde aftrapcampagne.
 
De campagne bestaat onder meer uit TVC, verschillende snippets, drie radiocommercials, een social doorvertaling door Yune en een online tool, ontwikkeld door Greenberry. De campagne lanceert naast een nieuwe visie ook een aantal nieuwe ankers. Zo introduceert Zilveren Kruis de begrippen ‘totaalplaatje van je gezondheid’ en ‘meetellen’ in relatie tot je gezondheid. Het logo van Zilveren Kruis is vertaald naar een visual device, waarmee in beeld vanuit één aspect van gezondheid uit kan worden gezoomed naar het totaalplaatje. Ook is er een nieuwe stem en een nieuw soundlogo.

Roel van der Heijden (Zilveren Kruis): 'Als je mensen in Nederland vraagt naar manieren om gezonder te leven, dan worden beter eten en genoeg bewegen meestal genoemd. Dat ook je omgeving en je relaties met anderen van invloed zijn op je gezondheid is voor veel mensen nieuw. We laten zien dat gezondheid meer is dan niet-ziek zijn en dat alles meetelt als het om je gezondheid gaat’.

David Snellenberg, ECD en founder van Dawn vult aan: ‘Ook in campagnes wordt het belang van ‘een totaalplaatje’ steeds groter. Door de versnippering aan kanalen als aandacht is die ene TVC niet meer zaligmakend. Het gaat om het samenspel van middelen, die zowel onderscheidend als herkenbaar zijn. Daarom introduceren we naast een campagne ook een aantal iconische merkankers die ons in staat stellen om op elk format identity driven content te maken.’
 

Credits:

Klant: Zilveren Kruis (Roel van der Heijden en Marlies van Voorthuizen)
Bureaus: Dawn, Yune, Greenberry
Productiemaatschappij: Bonkers United / Regie WouterStoter.com
Bonkers United /Regie: WouterStoter.com, Soundcircus, Sonic Brand Identity & Music Production - Amp.Amsterdam
Mediabureau: Mindshare en Storm