Chuck Studios pioniert in Moskou

25-03-2019 (12:36) - Creatie

Foodmarketing is inhoudelijk en technisch in Rusland nog niet op Europees niveau. Dit is een conclusie van Olaf van Gerwen, oprichter van Chuck Studios.  Hij wordt, net als veel andere Westerse regisseurs, vaak ingevlogen om voor Russische foodmerken zijn specialisme uit te oefenen. 

 
Olaf van Gerwen: “Europese etenswaren verdwijnen door de handelsrestricties uit de Russische supermarktschappen. Lokale foodproducenten maken hierdoor overuren. Er lijkt een middenklasse te ontstaan die behoefte heeft aan keuzes in kwalitatieve, duurzame etenswaren. Russische foodmarketing maakt daardoor een stormachtige groei door en kan naar een hoger niveau getild worden.  Foodmarketing is ons specialisme. Het openen van een vestiging in Moskou is voor ons een logische stap. Met lokale partners zijn we op zoek gegaan naar de Ellen Gaedtgens van Moskou. We hebben haar gevonden in Suzanna Al-Samarrai. Zij is executive producer en eindverantwoordelijk voor de Russische vestiging van Chuck Studios.”
 

Ellen Gaedtgens,
eigenaar Chuck Studios: “Met het vinden Suzanna valt het laatste puzzelstuk op zijn plek. 
Zij heeft achttien jaar ervaring bij grote reclamebureaus, zoals McCann, Leo Burnett en BBDO. Met haar netwerk, ervaring en kennis van de Russische gewoontes is zij de aangewezen persoon om dit tot een succes te maken.”
 

intensieve samenwerkingen

Suzanna Al-Samarrai, executive producer Chuck Studios Moskou: “Nu het kantoor met studio in gebruik is, begint de actieve zoektocht naar relaties en adverteerders. We gaan voor intensieve samenwerkingen met zowel lokale foodmerken als internationale adverteerders die actief zijn op de Russische markt zoals Mondelez en Pepsico. Ons talent scouting programma is in volle gang met als doel om lokaal creatief talent op te leiden. Tot die tijd kunnen we rekenen op talenten uit Amsterdam. Het is tenslotte maar 3,5 uur vliegen.”