Basketball Nederland is ready to roar

05-06-2019 (09:00) - Creatie

Megawatt Advertising heeft in opdracht van Basketball Nederland (een initiatief van de Nederlandse Basketball Bond, ondersteund door de Stichting Nederlands Mannen Team) een nieuwe identiteit ontwikkeld. Het Eindhovense reclamebureau liet zich daarbij inspireren door de schreeuw van een leeuw. Op maandag 3 juni werd Ready to Roar officieel gelanceerd. Op die dag werd naast de nieuwe huisstijl ook het nieuwe tenue onthuld.
 
Om de versnippering in Nederland basketballand tegen te gaan, hebben de Nederlandse Basketball Bond, en Stichting Nederlands Mannen Team onlangs de krachten gebundeld. Zij gaan voortaan door het leven als Basketball Nederland. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising is door de nieuwe organisatie gevraagd om te helpen bij de branding en verdere uitrol. Zo ontwikkelde het bureau onder andere een nieuwe identiteit en een nieuw tenue. 
 
Ondanks dat er straks verschillende bonden, competities en teams onder de paraplu van Basketball Nederland vallen, heeft Megawatt Advertising bewust gekozen we voor één logo. ‘Juist om die verbinding te leggen. Ze streven namelijk een gezamenlijk doel na: Samen zijn zij klaar voor een volgende stap, op weg naar nog meer successen. Prachtig om daar als gepassioneerd en ambitieus reclamebureau een bijdrage aan te mogen leveren.’
 
Ronald van Dam van de NBB, is blij met het werk van het Eindhovense reclamebureau: ‘We zijn met Megawatt in zee gegaan omdat het enthousiasme en de creativiteit er vanaf het eerste moment vanaf spatte. De prettige samenwerking heeft uiteindelijk geresulteerd in een krachtige nieuwe identiteit en een prachtig tenue. De reacties intern zijn lovend. Onze basketballers kunnen niet wachten het nieuwe tenue aan te trekken. Hopelijk delen de miljoen basketballiefhebbers die Nederland telt dat enthousiasme.’
 

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.