Zalando sponsort hekkensluiter van amateurvoetbal in nieuwe campagne

Zalando sponsort hekkensluiter van amateurvoetbal in nieuwe campagne

01-09-2020 (12:10) - Campagnes

Zalando is dit seizoen de sponsor van een voetbalclub uit de vijfde klasse: hekkensluiter RKSV Sterksel. Het opmerkelijke sponsorschap is onderwerp van de campagne ‘Voor elke voetballer een stijlvolle match’, waarin Zalando het voetbalteam van RKSV Sterksel klaarstoomt voor het nieuwe voetbalseizoen.
 
Boomerang Agency creëerde de campagne. Het eerste team van RKSV Sterksel was niet meer gemotiveerd en moest het plezier in voetbal terugvinden. Spelers vertrokken vaak naar grotere en meer succesvolle clubs, zelfs familieleden en vrienden kwamen niet meer kijken naar wedstrijden. Dankzij Zalando lijkt er nu licht aan het einde van de horizon, die met gloednieuwe tenues en giga campagne, de twijfel bij ‘de jongens’ doet wegnemen.
 

RTL Sterrenteam

Voetbaltraining van oud-profvoetballers Michael Mols, Regilio Vrede en Glenn Helder, een make-over en iconische coupe van sterrenkapper Hanni Hanna en een compleet nieuwe uitrusting van Zalando voor op het veld en daarbuiten: met deze ingrediënten en meer moet het eerste team van de Brabantse voetbalvereniging RKSV Sterksel zijn zelfvertrouwen terugkrijgen. De campagne wordt afgesloten met een wedstrijd tegen het RTL Sterrenteam op 10 september.
 

Credits:

Verantwoordelijk bij Zalando: Rosanna Littooij, Jacintha de Graaf, Xiao Wei Lou
Bureau: Boomerang Agency
Account Director: Miriam Rapon
Creative Director: Eldin Fetahovic, Rico de Lange
Client Service Director: Fikret Fetahovic
Lead Creative: Frank Visser
Creatives: Jim Strolenberg, Rens Quirijnen, Glenn da Silva
Strateeg: Carlijn Van Wulfften Palthe
Copywriter: Matthijs van Asselt
Project Managers: Anouk Facee Schaeffer, Annika Drion
Regisseur: Steven Kuijs
DOP: Olaf van Dam, Sico van der Plas
Producer: Han Schuurman, Camiel van den Brink
Geluid: Sjoerd Kats
Styling: Saskia de Vos, Foske Douze, Emma Eijer
Editor: Joris Talmon, Lemar Punte?
Sound: Soundsright
Fotografie: Maurice van der Meijs
Designer: Dennis Vernooij
PR-agency: UPR Agency
Mediastrategie: MediaReverse en Boomerang Agency