Wehkamp slaat nieuwe weg in

21-03-2019 (15:06) - Campagnes

Met het concept ‘Het beste in jou. Laat maar komen’ slaat Wehkamp een nieuwe, frisse weg in. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een geheel vernieuwde merkstrategie. Hiermee wil Wehkamp alle vrouwen van Nederland laten voelen dat het merk naast hen staat, in iedere fase van haar leven. De nieuwe merkstrategie is onderdeel van een grotere transformatie, waarmee Wehkamp zich neerzet als frisse, moderne, mobile-first retailer.
 
Vrouw worden is een transitie. Een weg die vol zit met fysieke en mentale transformaties. Borsten krijgen of je eerste baan, moeder worden, ziek zijn, de menopauze; Wehkamp is er in al deze fases voor de vrouw. Door haar op een voetstuk te plaatsen, het juiste assortiment te bieden met de beste service, met andere vrouwen in contact te brengen en maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar te maken. In elke fase roept Wehkamp op om het beste in jezelf naar boven te halen.
 

van functioneel naar emotioneel

Joost van Hilten, Chief Marketing & Product Officer bij Wehkamp; “We zijn een mooi merk met een lange historie en hoge naamsbekendheid. Recent hebben we gekozen voor een frissere identiteit, maar nog niet iedereen kent ons op die manier. Met deze nieuwe merkstrategie stellen we onszelf opnieuw voor aan de Nederlandse vrouw. Dit is het begin van een merktransformatie, waarbij we veel meer van een functioneel merk naar een mentaliteitsmerk gaan. We willen de klant raken en een relatie met haar opbouwen. Ik ben ongelooflijk trots op het team, bij ons en ons bureau Achtung!mcgarrybowen, waarmee deze nieuwe merkstrategie tot stand is gekomen.”
 

ode op tv

Vanaf 22 maart is de nieuwe commercial op tv te zien. Deze commercial is een ode aan de vrouw in alle aspecten van haar leven; als puber, verleidster, moeder, survivor, powervrouw en oma. De tv commercial is de kick-off van een langlopende geïntegreerde campagne. Naast film, bioscoop en online video worden er voor de kick-off ook abri’s, spectaculars en huis-aan-huis magazines ingezet. Daarnaast wordt de campagne door het jaar heen doorvertaald in always-on digital, content en activaties, seasonal campaigns en introductie van nieuwe categorieën. Dit alles gebeurt in nauwe co-creatie tussen Wehkamp, creatief bureau Achtung!mcgarrybowen en diverse andere partners.
 

alles voor de optimale shop-ervaring

Deze nieuwe merkstrategie is geheel in lijn met de bedrijfsstrategie van Wehkamp. Wehkamp is al jaren in ontwikkeling. Zo koos de online shop onlangs voor een meer uitgesproken identiteit met een koraalrode huiskleur. Ook werd de shopervaring verder geoptimaliseerd en gepersonaliseerd, onder andere door het toevoegen van augmented reality en een ontdektool in de app. Aan de ruim 2.000 merken die Wehkamp verkoopt, worden de komende tijd ook nog eens honderden merken toegevoegd, zoals GAP, Na-kd, Carters en PrimaDonna.


credits

Opdrachtgever: Wehkamp
Verantwoordelijk klant: Joost van Hilten, Carolien de Rooi, Hilda Hiemstra, Damla Kartal, Carole Voigt
 
Creatie: ACHTUNG!mcgarrybowen & Wehkamp
Concept: Mark Muller, Kika Douglas, Sam Souen, Hilda Hiemstra
Strategie: Nine de Knecht, Boris Nihom
Account: Lieke de Klein, Annabelle Klop
Agency Producer: Nikki Haighton, Souraya El-Far
Design & Identity: Christian Mezofi (Director), Miles Sale
 
Film
Productiemaatschappij: Cake Film
Director: Nina Aaldering
Producer: Anne van Kuijk    
Music: Sizzer
Geluidsstudio: Soundcircus
Edit: Amber Hooijmans
Grading: Joppo, De Grot
Post: Storm Post productions
 
Fotografie
Productiemaatschappij: Halal
Producer: Francine van der Lee
Fotograaf: Lotte van Raalte
 
Overall
Stylist: Richard Schreefel, Judith Rasenberg
Visagie: Danine Zwets
Casting: Roos van Veen
 
Media
Bureau: Vizeum
Strategie: Evert Bronkhorst
Account: Marcia Bruns