Volvo Car Nederland lanceert ‘Changemakers. Recharged’ campagne

06-12-2019 (14:02) - Campagnes

Met Changemakers lanceert Volvo Car Nederland een campagne waarmee drie eigenzinnige, innovatieve ondernemers laten zien hoe zij op hun manier actief een bijdrage leveren aan een duurzamere toekomst.
 
Voor de Changemakers campagne is gekozen voor een strategie waarin echte verhalen worden verteld omdat Volvo Car Nederland zich bewust is van de realiteit van de klimaatproblemen. Captains heeft intensief gezocht naar verhalen die passen bij de ambities van Volvo Car Nederland op het gebied van duurzaamheid en blijft zo weg van een traditionele commercial.
 
Volvo Car Nederland neemt alles wat zij doen onder de loep; van de auto's tot de fabrieken en de waardeketen. Dit resulteert in de ambitie om in 2040 een volledig klimaatneutraal bedrijf te zijn en binnen vijf jaar vijf nieuwe, volledig elektrische modellen te introduceren. Het is de ambitie van Volvo Car Nederland dat tegen 2025 de helft van de auto's die zij verkopen elektrisch zal zijn. Dit is in lijn met Volvo’s eigen ambitie om in 2040 een volledig klimaatneutraal bedrijf te zijn. 
 
Hans Corssmit, Manager Communications a.i. bij Volvo Car Nederland: ‘’We hebben bewust gekozen voor verhalen die een breder perspectief hebben dan alleen de auto-industrie. Als Volvo Car Nederland zijn wij ons bewust van onze rol om de CO2-voetafdruk per auto terug te brengen en de waardeketen onder de loep te nemen om onze planeet te beschermen. Wij zijn geïnspireerd door de passie en ambitie van de changemakers en geven hen graag een podium.’’