Truman ontwikkelt Eetwissel campagne voor het Voedingscentrum

03-01-2019 (08:30) - Campagnes

Het Voedingscentrum introduceert de Eetwissel in een cross mediale campagne. Truman ontwikkelde de communicatie, die het komende jaar op tv, radio en internet wordt uitgerold.


Veel Nederlanders weten dat ze gezonder moeten eten. Maar dat is best een uitdaging. De oplossing: kleine stapjes zetten. Want een eetgewoonte pas je niet 1-2-3 aan. Met een Eetwissel maak je een klein stapje binnen wat je nu al eet of drinkt. Zo’n wissel hou je gemakkelijker vol. Bijvoorbeeld je witte boterham wisselen voor een volkoren boterham. 


De campagne is opgedeeld in een Touch en Tell laag. In de Touch laag speelt de TV-commercial de hoofdrol. De Tell laag wordt uitgerold op social media met video’s die passen bij dit medium.


credits

Bureau: Truman
Klant: Het Voedingscentrum
Verantwoordelijk bij klant: Kitty van Wijk, Valérie Klostermann en Wouter Rosekrans
Creatie: Amber Franssen, Paul Hillesum
Strategie: Nadine Komduur, Paul Hillesum
Productie: Leah Zonneveld, Marie-Louise Toetenel
Filmproductie: Sounds Like Film; Jorrit Gerritsen & Arjan Oosterbaan
Regisseur: Amber Franssen
DOP: Jeroen Simons
Sound: Nando Eweg
Edit: Rogier Gerritsen
Fotograaf: Nick van den Berg