The North Face introduceert Reset Normal tegen ongelijkheid in de buitenlucht

19-10-2020 (11:11) - Campagnes

The North Face introduceert ‘Reset Normal’, een wereldwijd initiatief dat mensen aanmoedigt hun leven te resetten. Het initiatief moet mensen stimuleren in de uitdagende omstandigheden van vandaag de dag erop uit te trekken.
 
Als onderdeel van het initiatief introduceert het merk de Explore Fund Council, een wereldwijd fellowship met als doel het samenbrengen van enthousiaste experts op het gebied van cultuur, entertainment, de academische wereld en de buitenlucht. Samen zullen zij werken aan de ontwikkeling van ideeën en oplossingen om toegang tot ontdekking voor iedereen te ondersteunen. De bevindingen en aanbevelingen van deze groep experts worden vervolgens gebruikt om te helpen bepalen hoe The North Face een speciaal gereserveerd budget van zeven miljoen dollar zal verdelen. Het budget is bestemd voor organisaties die als doel hebben in de buitenlucht gelijke kansen te creëren voor iedereen.
 

hindernissen wegnemen

 Het programma wordt opgezet met behulp van twee experts die al jaren werken aan een reset van hun sectoren. Zij brengen unieke perspectieven en expertise met zich mee om de hindernissen die ontdekking voor iedereen in de weg staan, weg te nemen. De eerste expert is Lena Waithe, de met een Emmy Award bekroonde screenwriter, producer en actrice die haar carrière heeft gewijd aan het steunen van ondervertegenwoordigde artiesten en gemeenschappen via haar productiemaatschappij Hillman Grad. Waithe wordt bijgestaan door Jimmy Chin, de The North Face Global-atleet, klimmer en met een Academy Award bekroonde regisseur.
 

kantelpunt

De Reset Normal-campagne wordt afgetrapt met een film van het internationale reclamebureau Sid Lee, die het cruciale culturele kantelpunt dat we dit jaar ervaren tot leven brengt en laat zien hoe mensen kunnen resetten via de kracht van ontdekking. Lena Waithe verzorgt de voice-over voor deze bijzondere film, in combinatie met muziek van soulzanger en rapper Aloe Blacc. De nieuwe single van Blacc, ‘My Way’, weerspiegelt het positieve kenmerk van de campagne rondom het inspireren van anderen in een uitdagende tijd.