The Family aan de slag voor Werkspot/Travaux

22-01-2020 (09:35) - Campagnes

Werkspot / Travaux selecteerde The Family, het jonge Amsterdamse bureau dat vijf maanden geleden werd opgericht, als hun nieuwe agency. Al tijdens de pitch rolde het winnende concept uit de bus, uit een direct al intensieve samenwerking. Na de pitch werd het winnende concept verder uitgewerkt tot de nieuwe merkcampagne, die nu los is gegaan in Nederland en Frankrijk.
 
Jules Hooijer, Manager Brand & Communications a.i. bij Werkspot: “The Family belooft dat ze verder gaan in samenwerken dan andere bureaus en dat ze echt samen met klanten tot het beste idee komen. Nu zeggen bureaus dat wel vaker, maar The Family maakte deze belofte in de praktijk gelukkig ook echt waar. Niet alleen efficiënt, maar ook broodnodig omdat we van niks in twee-en-halve maand crossmediaal te zien wilden zijn met onze nieuwe campagne...”
 
De campagne die deze week live is gegaan, is gemaakt voor zowel Werkspot voor de Nederlandse markt als voor Travaux.com voor de Franse markt. Martin Jellema, CCO Werkspot: “Wij zien nog veel ruimte voor groei in de markt. Met deze campagne willen we onze naamsbekendheid vergroten en ons merk een kwaliteitsimpuls geven.”
 
Aan de consument-kant van de markt moet de groei komen doordat mensen gaan ervaren dat het gemakkelijk en betrouwbaar is om online een vakman te vinden. Consumenten ervaren veel stress bij het uitbesteden van klussen. Wat moet er precies gebeuren, wat gaat het kosten, hoe vind ik een betrouwbare vakman en is die wel beschikbaar?
 
Het campagneconcept ‘Een goed begin is de juiste vakman’ laat zien dat je voor elke klus ook een professionele vakman kunt vinden op Werkspot.nl of Travaux.com. Dankzij de screening bij aanmelding, de vele geverifieerde reviews en de kwaliteitsmonitoring op het platform, weet je zeker dat je in contact komt met de professional die je zoekt.
 
Aan de professionele kant van de markt moet de groei komen van vakmensen die zien dat ze met Werkspot/Travaux de voor hen juiste klussen kunnen selecteren. Klussen die ze goed liggen, waar ze het meeste plezier in hebben, klussen dichter in de buurt of klussen die perfect in hun agenda passen.
 
Ed van Bennekom, mede-oprichter van The Family:  “Deze nieuwe campagne is het begin. Nu gaan we samen verder klussen aan een consistent merkverhaal dat crossmediaal wordt uitgerold. Tijdens het produceren van de TV en radio spots hebben we direct ook heel veel content mee geschoten voor alle andere (digitale) kanalen. Het is gewoon superleuk hoe we deze campagne samen hebben ontwikkeld”