Sportlife motiveert studenten met Gumshoe

Sportlife motiveert studenten met Gumshoe

08-01-2019 (14:33) - Campagnes

Sportlife motiveert studenten op hbo- en mbo-opleidingen om kauwgom niet op de grond te gooien, maar te verzamelen. Met alle uitgekauwde stukjes wordt een Gumshoe gemaakt: de sneaker met zolen van gerecyclede kauwgom. InHolland in Diemen en Amsterdam, Huygens College en ROC in Amsterdam, HvA in Osdorp en Haarlemmermeer Lyceum Hoofddorp doen al mee. 


Leerlingen worden verleid om hun kauwgom in een bakje te gooien. Deze heeft de vorm van een kauwgombel en is onderdeel van een opvallende muurschildering, die gemaakt is door street artists Snar Hunfeld, Robin Stam en Reyhan Danisan. Elke school krijgt daarvan een uniek exemplaar. 


buitenland

Sportlife heeft zich aangesloten bij het concept 'Gumshoe', omdat er jaarlijks 1,5 miljoen kilo kauwgom op straat eindigt. Bob Postma, Marketing Manager: 'Kauwgom is om van te genieten, niet om op de grond te gooien. Dit willen we kenbaar maken zonder met onze vinger te wijzen. Toen we hoorden van de Gumshoe, waarbij kauwgomafval als grondstof wordt ingezet, was het voor Sportlife een logische keuze om zich aan het aansprekende project te verbinden.'


'Support van hét kauwgommerk Sportlife is ontzettend belangrijk om de bestaande initiatieven verder uit te bouwen', zegt Mischa Schreuder, Creative Director bij Pubicis Groupe Nederland. 'We beginnen met lokale impact, maar ook vanuit het buitenland krijgen we veel belangstelling. Er zit nog veel potentie in de Gumshoe.'