SNS houdt het persoonlijk

11-05-2020 (16:10) - Campagnes

Juist in deze tijd is er behoefte aan persoonlijk contact. Maar dat is nu lastig, er lijkt nog maar weinig ‘normaal’ te zijn in Nederland. Het coronavirus roept een hoop vragen op. Hoe zit het nu met mijn hypotheek? Kan ik nog ergens op besparen? Hoe zit het met mijn spaarbuffer? Of je nu grote of kleine vragen over geld hebt, bij SNS krijg je een persoonlijk antwoord.
 
Via de Typische Nederlander Bart laten we zien dat SNS snapt wat haar klanten bezighoudt, dat ze juist nu met onzekerheden en vragen over hun geldzaken zitten. Gelukkig kun je bij SNS terecht. SNS laat zien hoe je juist in deze tijden nog steeds persoonlijk kunt zijn. Omdat niet iedereen nu naar de winkel kan komen, nodigt SNS klanten ook uit om te beeldbellen of te chatten via SNS Eén-tweetje app. Met een echt persoon, jouw eigen adviseur die voor je klaarstaat.
 
Maar hoe communiceer je dit als er nauwelijks gelegenheid is om producties op te starten? Door vanuit bestaande campagnes een nieuw idee te creëren gebaseerd op de zgn. ‘inner voice’, die de stem van de klant verwoordt. En met slim geproduceerde aanvullingen binnen de Corona restricties.
 
Samen met SNS ontwikkelde Alfred de strategie. In 3 weken tijd bedacht en produceerde het bureau de campagne met een klein budget. Tijdens de campagne wordt TV, radio, social advertising, winkel en 1- op 1 communicatie ingezet.
 

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Marjolein Kleinhuis, Maartje Bersi, Rachel Grezel
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu
Strategie: Gabriël Snuverink, Edward van de Ridder
Account: Danielle Boskemper, Joost van der Pol
Producer: Carmen Ramsaran
Mediabureau Vizeum: Evert Bronkhorst