Slimme Wijken, het nieuwe merk voor wijkgerichte energiebesparingsmaatregelen

14-10-2020 (14:20) - Campagnes

In opdracht van Enpuls, de innovatie-hub van netwerkbeheerder Enexis Groep, heeft Ceci n’est pas un bureau het merk Slimme Wijken ontwikkeld. Met dit merk kunnen gemeenten bewoners die in een wijk met vergelijkbare huizentypen wonen, aansporen om deel te nemen aan collectieve energiebesparingsmaatregelen.
 
De materialen van de door Ceci n’est pas un bureau ontwikkelde thematische merkcampagne, waarin pratende voordeurknoppen een hoofdrol spelen, worden door Enpuls ter beschikking gesteld aan gemeenten via een online portal, gemaakt door True People.
 
Ook kunnen gemeenten er via een datatool vaststellen welke wijken het meest kansrijk zijn als het gaat om invoering van deze maatregelen.
 
Naast het thematische campagnemateriaal heeft Enpuls ook voorlichtingsmateriaal klaarstaan, met onder andere maatregelkaarten voor 17 verschillende woningtypen. Het voorlichtingsmateriaal werd ontwikkeld door bureau Hagelaar.
 
Cor Brockhoven, manager Wijkaanpak van Enpuls: " “Deze aanpak gaat het gemeenten een stuk gemakkelijker maken om inwoners concreet op weg te helpen."