Slachtofferhulp lanceert campagne Het Witte Balkje

18-02-2020 (09:36) - Campagnes

Slachtofferhulp heeft een nieuwe campagne gelanceerd: Het Witte Balkje. Aanleiding is de Dag van het Slachtoffer waarop de privacy van slachtoffers centraal staat. De campagne is ontwikkeld door XXS Amsterdam.

Veel slachtoffers weten niet dat ze tijdens een strafproces het recht hebben om anoniem te blijven. Dit zorgt ervoor hun gegevens openbaar kunnen worden gemaakt, waardoor ze hun anonimiteit verliezen. ‘Het Witte Balkje’ komt op voor de privacy rechten en vraagt Nederlanders het anonieme verwerkingsproces van slachtoffers te steunen. Daarnaast wil Slachtofferhulp Nederlanders bewuster maken van hun recht op privacy.
 

Visuele reminder

‘Het Witte Balkje’ maakt van de privacy rechten een visuele reminder en staat zo voor gedragsverandering voor slachtoffers. Daarnaast vraagt het een algemene mentaliteitsverandering om de privacy van slachtoffers beter te beschermen. In drie online films, ontwikkeld en geproduceerd door de in house AV afdeling van XXS Amsterdam, wordt ‘Het Witte Balkje’ geïntroduceerd. De campagne is verder te zien op social media en DOOH.
 

Credits:

Slachtofferhulp Nederland: Carolien van Hoorn (Manager Marketing & Communicatie), Marit Stubbé (Brand Manager), Jytte Reichert (Senior Woordvoerder)
Concept en Creatie: Wessel Beumer, Barend Stegeman, John de Vries (CD)
Account: Ward Enckhof, Jip van den Bergs
Strategie: Daan Muntinga
Agency Producer: Barbara Leusink
Animatie: Daniel Götz, Jeroen Feenstra
Design: Robert-Jan Hoesman, Jeroen Sprokel
Fotografie: Hélène Wiesenhaan Photography
Visagie en styling: Laura Driesser
Muziek compositie: Soundsright
Sound design: Soundsright
Media (DOOH): Bengel Media
PR: Slachtofferhulp Nederland