Roorda zet kontzakken in voor MONO-campagne

16-07-2019 (13:10) - Campagnes

‘Laat je telefoon lekker zitten’, is de slogan van de MONO-campagne van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Sinds 1 juli is het verbod voor het vasthouden van een mobieltje in het verkeer uitgebreid naar alle bestuurders van een voertuig, dus ook naar fietsers. Word je toch gesnapt op de fiets met je telefoon in je hand, dan kost dat je 95 euro. 

 
Roorda Reclamebureau ontwikkelde een campagne om fietsers te wijzen op de uitbreiding van het verbod. Joeri Jansen, Creative Director van Roorda: ‘Met het concept “Laat je telefoon lekker zitten” sporen we direct aan tot het juiste gedrag. In een opvallende serie van diverse achterwerken tonen we het goede voorbeeld en bieden we een concreet handelingsperspectief.’
 
Uit onderzoek blijkt dat een op de vier fietsers weleens social media berichten leest, en een op de vijf zelfs reageert tijdens het fietsen. Onder jongeren ligt dit aanzienlijk hoger. 85 procent van de jongeren tussen 15 en 17 jaar leest berichten, 71 procent reageert en bijna de helft (48 procent) plaatst zelf een bericht tijdens het fietsen. 
 

Credits:

Creative Director: Joeri Jansen
Art Director: Dyon Ruijter 
Copy Writer: Tom van der Veldt 
Strategie: Floor Busch (Roorda) en Christine Swankhuisen (Tabula Rasa) 
Bureau producer: Rosalie Sentse
Account: Ellis Vis
Typografie: Jorn Slotboom
Fotografie: Arthur Mebius
Styling: Angela Kuperus
Beeldbewerking: Stephan Lesger