Oplettanol: het nieuwe zelfhulpmiddel tegen hoofd-halskanker

22-09-2020 (10:52) - Campagnes

Het beste medicijn tegen hoofd-halskanker is oplettendheid. Want hoe eerder je erbij bent, hoe groter de kans op genezing. Met die wetenschap ontwikkelde Publicis Group het zelfhulpmiddel 'Oplettanol', onderdeel van de Make Sense campagne van Patiëntenvereniging HOOFD-HALS.
 
Oplettanol is het middel voor een tijdige diagnose tegen hoofd-hals kanker. Het ziet eruit als een doosje medicijnen, maar in plaats van pillen, zit er een bijsluiter in met informatie hoe je de symptomen van de hoofd-hoofd-halskanker kunt herkennen.De bijsluiter bevat informatie een schema dat door experts vanuit heel Europa is opgesteld. Als mensen na drie weken nog steeds last hebben van bepaalde klachten wordt een controle door een (huis)arts geadviseerd.
 
In de campagne prijzen echte patiënten het middel aan en delen hun eigen verhaal waarin oplettendheid centraal staat. Ze zijn te volgen via videoportretten, posters op verschillende plekken zoals in drogisten, ziekenhuizen, apotheken, wachtkamer van de huisarts en social media. Het nieuwe middel Oplettanol ligt in het schap van Boots op het stationsplein in Utrecht tijdens de Europese Make Sense Campagne, van 21 tot en met 25 september.
 

Credits:

De Make Sense Campagne is een initiatief van de Europese Vereniging voor hoofd-halskanker (EHNS: European Head and Neck Society) in samenwerking met Patiëntenvereniging HOOFD-HALS (PVHH), de Nederlandse Werkgroep voor Hoofd-Hals Tumoren (NWHHT) en de Paramedische Werkgroep voor Hoofd-Hals Tumoren (PWHHT).
 
Klant: Patiëntenvereniging HOOFD-HALS
Bureau: Publicis Groupe
Locatie: Boots
Design verpakking: …,staat
Drukkerij verpakking: Lenoirschuring
Fotografie verpakking: Witman Kleipool
Portretfotografie: Allard Willemse
Video: MEO