OK en Joe Public lanceren landelijke cross-mediale campagne

25-03-2019 (12:21) - Campagnes

‘OK. Altijd alles mee’. Dat is de boodschap van de eerste cross-mediale campagne waarmee OK het startsein geeft voor de landelijke introductie van de OK-app.


In de campagne laat OK met een knipoog zien dat de consument dankzij de OK-app ‘altijd alles mee’ heeft in het leven: niet alleen vanuit een functionele, maar ook vanuit een emotionele invalshoek. De eerste campagne van OK richt zich op de OK Cards functionaliteit, die het mogelijk maakt op een eenvoudige manier allerlei pasjes op te slaan: van klantenkaart tot lidmaatschap of ID. Intussen bouwt OK aan een landelijk acceptatienetwerk van retailers en webshops, zodat de consument er straks ook overal mee kan betalen.

 
“Uiteindelijk willen we de fysieke portemonnee volledig vervangen door de OK-app, waarbij alles slim samenwerkt”, zegt Marieke Visser, marketing director van OK. “We maken nu een start met de consumentenbenadering door de nadruk te leggen op één van de meest herkenbare fricties die OK oplost, namelijk de overvloed aan plastic pasjes voor bijvoorbeeld loyalty-programma’s. Consumenten haken af door al dat gedoe, maar hebben tegelijkertijd het gevoel korting en voordeel mis te lopen. Door alles in de OK-app te bewaren ben je verlost van die stapel pasjes in je portemonnee, maar heb je toch altijd alles bij je.”      


multimediale campagne

De campagne stelt de OK Cards functionaliteit centraal en legt uit dat je met de OK-app ‘altijd alles mee’ hebt. OK trapt haar cross-mediale campagne af met een tv-commercial die vanaf vandaag live gaat. Ook is er een radiocommercial te horen en deelt OK campagne-uitingen via diverse online kanalen en social media. Daarnaast worden er verschillende influencers ingezet om de OK-app bij specifieke doelgroepen bekend te maken.


uitrol

Intussen timmert OK hard aan de weg met uitrol van de betaalfunctionaliteit, waarbij in veel gevallen automatisch loyalty wordt toegepast. Supermarktketens, zoals Dirk, DekaMarkt en Spar, zijn momenteel bezig met de uitrol, net als Praxis, FEBO en Van der Valk. Maar ook online spelers als MyJewellery en zonnebrillen.com hebben voor OK gekozen. Zodra OK voldoende landelijke dekking heeft, start een volgende campagne om de consument kennis te laten maken met de betaalfunctionaliteit en loyalty-mogelijkheden van OK.


credits 

Verantwoordelijk bij OK: Marieke Visser
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Creatie: Lesley Jutte, Jesse Amatsahip
Creative Director: Marcel Hartog
Account Producer: Merel Groenenboom, Sandra Derogee
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Daniel Dow
DOP: Nanko Goeting
Off/online: DPPLR
Geluid: Rec-sound