Nieuwe campagne Fernandes: Het beste van Suriname

17-07-2019 (13:12) - Campagnes

Fernandes zet de Surinaamse roots van het frisdrankmerk centraal in de nieuwe campagne ‘Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt’. 
 
In de campagne van Fernandes vertellen Nederlandse Surinamers vol trots over hun cultuur, smaken, kleuren en ook de warmte en taal in Suriname. Marleen Metselaar, brand manager Fernandes bij Coca-Cola vertelt: ‘Fernandes is onderdeel van een cultuur. De Surinaamse cultuur welke zich allang niet meer beperkt tot enkel Suriname en Surinamers, maar zich verworteld heeft in de Nederlandse maatschappij. Dat hebben wij in kaart gebracht.’ 
 

Online 

De campagne focust zich voornamelijk op online. Er is een kleinschalige outdoorcampagne dichtbij supermarkten. Op de site hetbestevansuriname.nl staan verhalen van verschillende Nederlandsers met Surinaamse roots. Je ontmoet er onder andere styling duo Lucien en Joan uit Almere. Het duo maken streetware met Surinaamse prints en stoffen. En ook poppenmaakster Ellen en Deejay Abstract vertellen over hun band met Suriname en hoe hen dit inspireert in hun dagelijkse leven.