Nieuwe AGF-campagne Lidl: gezond en fit de winter door

19-10-2020 (16:52) - Campagnes

Lidl heeft onlangs voor de negende maal de titel ‘Beste supermarkt in groente & fruit’ in ontvangst mogen nemen van onderzoeksbureau GfK. Bovenop deze begeerde titel stelde de Consumentenbond onlangs vast dat Lidl tevens de goedkoopste supermarkt in deze categorie is. Tijd dus voor een feestje bij Lidl en uiteraard wordt dit gevierd met een extra campagne binnen het nieuwe campagnegrid ‘de Lidl-flat’.
 
Hierin zien we de buurmannen Teun (Thomas Acda) en Kevin (Sergio IJssel) vanwege een defecte lift de trap nemen, sjouwend met tassen vol met Lidl boodschappen. Het blijkt niet zo goed gesteld met de conditie van Teun, waarna Kevin hem onder handen besluit te nemen. Belangrijk onderdeel hiervan is een gezond eetpatroon met het meest verse groente en fruit van Lidl. Teun knapt hier zienderogen van op en gaat fit en vol weerstand de winter in. Maar of hij nou ineens fitter is dan Kevin blijft de vraag.
 
De campagne is de 2e TV-commercial binnen het nieuwe grid. Concept en productie wederom door Joe Public Take-Away Advertising, in samenwerking met  Lidl marketing.