Marketingcampagne, website en podcastserie zetten brieven van Van Gogh in de schijnwerpers

15-11-2018 (13:11) - Campagnes

Vanaf vanavond verlichten zes lantaarnpalen op het Museumplein briefcitaten van Vincent van Gogh (1853-1890). Dit vormt de aftrap van de Van Gogh belicht-campagne, waarin het Van Gogh Museum de beroemde brieven van Van Gogh in de schijnwerpers zet.


Bezoekers van de museumwebsite kunnen struinen door de 140-jaar oude brieven, passages markeren en deze delen op social media. Hiermee maken zij kans dat hun favoriete quote wordt geprojecteerd in Vincent van Gogh-straten door het hele land. Tot en met 17 januari 2019 verschijnt op de museumwebsite elke week een aflevering van een gloednieuwe podcast-serie, waarin bekende Nederlandse acteurs, schrijvers en muzikanten brieven van Van Gogh voorlezen en vertellen wat hen hierin raakt. 
 

podcastserie

Op vangoghmuseum.nl/belicht kunnen bezoekers vanaf vandaag elke week een nieuwe aflevering van de podcastserie Van Gogh belicht: De brieven beluisteren en zich abonneren op een rss-feed. De serie - gemaakt door Radiomakers Desmet - is ook beschikbaar op iTunes, Spotify en Soundcloud. Voorlezers zijn Adriaan van Dis, Loes Luca, Kees van Kooten, Akwasi, Nazmiye Oral, Lucky Fonz III, Ellen Deckwitz, Janne Schra en Ted van Lieshout.
 

Naast het beluisteren van de podcast-serie kunnen bezoekers van de website door een selectie van de brieven struinen. Zij kunnen actief aan de slag door passages te highlighten en favoriete citaten te delen op de website en sociale media. Hiermee maken zij kans onderdeel te worden van de Highlights Expositie, die de favoriete quotes van bezoekers tot 18 februari 2019 projecteert onder lantaarnpalen in 24 verschillende Van Goghstraten door het hele land.