Lucky Day claimt 19:00 uur

22-05-2020 (16:27) - Campagnes

Lucky Day, een van de zeven spellen van de Nederlandse Loterij, lanceert haar nieuwe campagne “Om 19:00 uur weet je ‘t” op social, online videokanalen, display banners, en radio. De campagne, ontwikkeld door digitaal bureau Dept in samenwerking met Mindshare en Greenhouse, focust zich op het spannendste moment van de dag: de trekkingsuitslag om 19:00 uur.
 
Met de zin “Om 19:00 uur weet je ‘t” wordt dit moment geclaimd. “Een nieuw category entry point waarmee Lucky Day zich positioneert in het brein van de doelgroep en een plek krijgt in het ritme van Lucky Day spelers. Daarbij is het een boodschap die lekker makkelijk te onthouden is.” zegt Dennis Hamakers, strateeg bij Dept.
 
“Met deze scherpe pay-off en campagne verwachten we slim en snel terrein te veroveren in het hoofd van onze doelgroep als de spannendste loterij van Nederland”, aldus Tim van Dijk, campagne marketeer bij Lucky Day.
Dept is als nieuwe lead agency van Lucky Day ook verantwoordelijk voor de verfrissing van de huisstijl. Er is gekozen voor een makkelijk te herkennen memory structure met de lichtblauwe wereld, het logo van Lucky Day en de toevoeging van mensen met duidelijke gezichtsexpressies in beeld.
 

Credits

Verantwoordelijk bij Nederlandse Loterij: Tim van Dijk, Dennis van Steijn
Bureau: Dept Agency
Strategie: Dennis Hamakers, Rens Verweij
Creatives: Chris Römer, Ferdy Joosen
Creative Director: Robin Meekel, Nina de Ridder
Account: Daan Hülsmann
Project Manager: Marit Hulscher
Agency producer: Johanneke Hagenbeek, Kirsten Keller
Producer: Nikki Haighton
Director: Nina Aaldering
Camera: Daan Nieuwenhuijs
Geluid: Marcel van Stralendorff
Edit: Pieter Bokhorst
Grading: Erik den Heuvel
Muziek: Niels den Otter