L'eau stelt #mamavragen

25-06-2019 (16:13) - Campagnes

Kinderfonds MAMAS komt deze week met een nieuwe campagne om aandacht te vragen voor lokale vrouwen (liefkozend ‘MAMAS’ genoemd) in Zuid-Afrika die opstaan voor kinderen in ernstige armoede. L'eau ontwikkelde hiervoor een concept waarin #mamavragen centraal staan. De opdracht is uitgevoerd in samenwerking met Lindblom public relations_public affairs.


In de nieuwe campagne van Kinderfonds MAMAS staan #mamavragen centraal. Kinderfonds MAMAS vraagt daarmee aandacht voor de 3 miljoen meest kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika die geen antwoord krijgen op hun vragen, en hoe deze vragen afwijken van de vragen in Nederland.


Nederlandse kinderen vragen om een kus op de knie, om een snoepje voor het eten of om hulp bij het huiswerk. Deze 3 miljoen meest kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika hebben geen eten, geen bed, geen schooluniform, geen medische zorg. En vaak hebben deze kinderen ook geen ouders om op terug te vallen. Gelukkig zijn er de 2.000 lokale MAMAS, die 50.000 kinderen antwoorden geven op alle vragen die gesteld worden. De MAMAS geven kinderen dagelijks eten, scholing, medische zorg en liefdevolle aandacht. Samen vormen zij een Beweging van Hoop die Zuid-Afrika van onderaf verandert.


credits

Opdrachtgever: Kinderfonds MAMAS
Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Saskia van Wijngaarden, Paola Verouden, Tijs Roozen
Bureau: l’eau
Account: Arend-Jan Boss, Saskia Laverman
Strategie & Concept: Marieke Alberts & Emory Hoffman
RTV: Saskia Laverman
Regie: Martin Dijkstra
Edit: Christian Kalse
Fotografie: Martin Dijkstra
Geluid: Wim Vonk Asound-Idea
Muziek: Wim Vonk
PR: Lindblom
Mediabureau: ZIGT