Landstede MBO: online zijn is meemaken!

20-10-2020 (15:53) - Campagnes

Vanwege het coronavirus kunnen de informatie-avonden en open dagen van opleidingen niet doorgaan. Landstede MBO organiseert daarom dit jaar een online editie van zijn Open Huis voor toekomstige studenten. De bijbehorende campagne is inmiddels gelanceerd. 
 
Crowdmedia is verantwoordelijk voor de campagnestrategie en de uitvoering. Reclamebureau Stunned leverde het materiaal aan. Het hoofddoel van de campagne is om zoveel mogelijk toekomstige studenten zich te laten aanmelden voor het online Open Huis. Om dit te bereiken, worden twee doelgroepen aangesproken. Allereerst zijn dit jongeren van 15 tot 18 jaar, uit de derde en vierde klas van het vmbo en de havo. De jongeren zien de campagne via Snapchat, Instagram en YouTube. Hun ouders hebben ook een belangrijke rol in het keuzetraject. Zij worden ook bereikt, maar dan via Facebook en Instagram. Uiteraard krijgen beide doelgroepen andere content te zien die aansluit bij hun eigen belevingswereld.
 
De campagne bestaat uit verschillende lagen. In de eerste laag wordt Landstede MBO als school duidelijk neergezet. In de tweede laag is er ruimte voor interactie, bijvoorbeeld door middel van polls op socialkanalen. In de laatste laag wordt de bezoeker gevraagd zich in te schrijven voor het online event.