KOKORO Amsterdam ontwikkelt introductiecampagne betaalapp Payconiq

18-03-2019 (10:22) - Campagnes

Laat je portemonnee maar thuis, voortaan kun je betalen met je smartphone. Tenminste, als je Payconiq hebt. Want Payconiq is een nieuwe mobiele betaalapp waarmee je verrassend eenvoudig betaalt in winkels, webshops en onderling aan vrienden. Iedereen kan Payconiq gebruiken, op zowel iOS als Android smartphones en ongeacht bij welke bank een rekening wordt gekoppeld.
 

KOKORO ontwikkelde een opvallende introductiecampagne waarin duidelijk wordt hoe snel en makkelijk je kunt betalen met Payconiq. Dit alles wordt samengevat met de campagneregel: ‘Pay fast. Pay Easy. Payconiq.’
 

revolutionair anders

“Payconiq is een revolutionair andere manier van betalen. Je hebt alleen je smartphone nodig en dat is echt iets nieuws is in Nederland. We willen dat zo snel mogelijk aan zoveel mogelijk mensen laten weten, daarom zochten we een opvallende manier om dat te vertellen,” aldus Frank van Tussenbroek (CMO Payconiq).
 
 
De campagne bestaat naast een tv-commercial uit een online campagne en diverse activaties. Diverse winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI PARIS XL, Jeans Centre en SPAR, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads. Bovendien zijn ook de Nederlandse banken die achter Payconiq staan terug te vinden in de online video’s.
 

credits

VERANTWOORDELIJK BIJ PAYCONIQ NETHERLANDS
CMO: Frank van Tussenbroek
  
VERANTWOORDELIJK BIJ KOKORO
 Strategie: Caroline van Hoof & Rik Heijmen
 Creatie: Lynsey Schouten, Boudewijn Pompe & Wouter Vanhaeren
 Account: Karin van Dalen, Valery Story, Frieda Ulsamer de Waard & Merlijn van Vliet
 
FILMPRODUCTIE: 
 Producer: Cariola van Beek
 Uitvoerende producer: Daan Starrenburg
 Regie: Milan Amzic
 D.O.P.: Nanko Goeting
 Edit: Philip Smeulers
 Grading: The Compound
 Sound post: Amp Amsterdam
 Muziek: Koyotie – New Best Thing
 
CAMPAGNE:
Mediabureau: Initiative
Online bureau: Blauw Gras