Inhaakcommercial voor opening scholen van bol.com

11-05-2020 (16:06) - Campagnes

De scholen zijn weer open. Hiermee krijgen ouders - na weken lang de rol van ouder en leraar te combineren met het thuiswerken - eindelijk weer wat extra ademruimte. Om te laten zien dat bol.com ouders echt snapt, hebben ze samen met creatief bureau Dept in rap tempo deze commercial gemaakt.
 
Hoe werkt dat eigenlijk achter de schermen tussen bureaus en merken zelf in de 1,5 meter samenleving?
Niels Moes (marketing manager bij bol.com):  “De avond dat Mark Rutte aankondigde dat de scholen weer open gingen, kreeg ik een appje van René of we hierop wilden inhaken. Met al een eerste versie van het script erbij. Ik was meteen enthousiast en heb het team aangehaakt. De situatie was zo herkenbaar dat iedereen gelijk aanvoelde dat dit klopt. We hebben onderling heel veel calls met kinderen op de achtergrond.”
 
René Verbong (creative director bij Dept):“Bij ons was dat net zo. Het nieuws van de scholen was nog geen 2 minuten bekend, of alle Dept ouders begonnen in de Whatsappgroep feest te vieren. Dan weet je dat je een mooi inhaakmoment te pakken hebt. We zaten middenin de voorbereiding van de bol.com zomer commercials met regisseur Anne de Clercq. Als regisseur van onder andere Soof, weet zij natuurlijk als geen ander hoe je herkenbare gezinssituaties met een lach kan brengen. Ze was dan ook meteen enthousiast toen we haar dit script voorstelde.”