HEMA ondersteunt Goede Koop-label year round, full funnel

10-08-2020 (17:47) - Campagnes

In samenwerking met haar bureau Alfred heeft HEMA de afgelopen tijd gewerkt aan Goede Koop: een label waaraan klanten veelgebruikte, dagelijkse producten voor een vaste lage prijs kunnen herkennen. De bijbehorende campagne gaat vandaag van start.
 
Alexandra den Hartog, Head of Marketing Campaign a.i. bij HEMA: “Goede Koop is voor HEMA een belangrijke introductie om onze scherp geprijsde basics meer aandacht te geven. Samen met klantpanels hebben we onderzocht welke kleur, logo en tekst de juist boodschap overbrengen over de blijvend lage prijs. Het label dient als een structurele vorm van navigatie in het schap en op onze webshop, die de klant vanaf nu permanent terug zal zien. We waren dan ook op zoek naar een concept dat het hele jaar door kan werken in de hele funnel, van online video tot schapkaartje. Een campagne die vertelt over het dagelijks geluksmomentje dat je als klant kunt beleven met onmisbare HEMA basics.”
 

kracht van de herhaling

Alfred ontwikkelde de naam, het logo en de communicatie. Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred: “HEMA heeft veel producten die je heel veel gebruikt, elke dag weer. Onmisbare producten als het kopje koffie om ‘s ochtends je dag mee te starten en de babyrompers waar je er geen genoeg van in huis kunt hebben. Als juist die producten blijvend laag geprijsd zijn, dan word je daar als klant blij van. Dat gegeven van ‘elke dag weer’, dat herhalende, dat is dan ook de basis van het idee. We gebruiken korte, herhalende beelden van dingen die we elke dag gebruiken. Dit simpele, krachtige visuele idee is heel makkelijk toepasbaar op elk niveau. In video’s waarin de herkenbare HEMA-voice het verhaal van Goed Koop vertelt en waar je de breedte aan producten kunt laten zien. Maar ook in een korte herhalende loop met één product op social media of in de e-mail nieuwsbrief.”

In de HEMA-winkels, de webwinkel en diverse eigen middelen is het Goede Koop-label sinds enige weken zichtbaar. Vanaf maandag 10 augustus start de introductiecampagne, waarbij gebruik wordt gemaakt van o.a. online video, social advertising, display bannering maar ook eigen middelen als de brochure en de nieuwsbrief.